利用學校準備基測考場而停課的下午
實現了到淡水騎單車的計畫

到淡水的第一件事
尋找午餐的下落
那家店是在我到淡水從未走過的街道區裡
如果沒人帶路
我可能一輩子都不知道那裡也可以逛
那家店的麵 有Q度 湯頭也很好
是我喜歡的口味

下一步
在淡水河岸邊玩國王遊戲兼等人
總覺得我一直被點到
還好風水是輪流轉的
後面幾乎都是在看別人表現
開心極了
對國王遊戲的評價是
非常危險
因為你永遠不知道別人會怎麼玩弄你
有所規範會玩的安全些

重點行程 騎單車
因為時間關系
只騎到漁人碼頭
距原本要騎到八里的目標有些距離
不過這樣也很好玩
一次玩一些
每次到淡水才有新鮮感

經歷了幾分鐘的騎程
我們到了漁人碼頭
走了情人橋
也看見了紫色和綠色的情人橋
在那裡的夜晚
很容易感受到浪漫的氣息
雖然我們是一群人
但感覺也很不錯
回程還去了一個叫沙崙的地方
只是到那裡天色已暗
看不到什麼 做不了什麼
下次早點去
也許可以看看夕陽 玩玩沙 碰碰水
一定很棒

每一次和大家出去玩
總是能讓我感到快樂又滿足
每一次短暫的旅行
都是我的一場新體驗
希望未來還有機會
能和大家一起踏上另一個旅程

回到家後
和大姐熬夜看電影 K歌情人
劇情結合音樂 真的是很棒的搭配
好聽的音樂讓我又有想買的衝動了

最喜歡的一首

Way Back Into Love
找回被愛的感覺
演唱者:Hugh Grant & Drew Barrymore

I've been living with a shadow over head
我活在陰影之下
I've been sleeping with a cloud above my bed
床上的雲伴我入眠
I've been lonely for so long
我早已孤單許久
Trapped in the past, I just can't seem to move on
被往事所困,卻怎樣也無法往前行
I've been hiding all my hopes and dreams away
我將所有的希望及夢想深藏起來
Just in case I ever need it again someday
只為了有一天我會需要它
I've been setting aside time
我總會保留一些時間
To clear a little space in the corners of my mind
去淨化我心靈中的角落
All I want to do is find a way back into love
我只想要重新找回被愛的感覺
I can't make it through without a way back into love Oh oh oh ~~~
沒有重新找回愛日子將無法繼續 噢~~~
I've been watching but the stars refuse to shine
我時常留心觀察但星光卻不願閃亮
I've been searching but I just don't see the signs
我試著去找尋卻看不見任何的徵兆
I know that it's out there
我知道它並不在那
There's got to be something for my soul somewhere
但將有個東西將在我的靈魂深處為我而生
I've been looking for someone to shed some light
我一直尋找著能讓我發光的人
Not somebody just to get me through the night
而非只是陪我過夜的傢伙
I could use some direction
我能使用一些指示
And I'm open to your suggestions
那將會是我給你的暗示
All I want to do is find a way back into love
我只想要重新找回被愛的感覺
I can't make it through without a way back into love
沒有重新找回愛日子將無法繼續
And if I open my heart again
如果能再度開啟我的心
I guess I'm hoping you'll be there for me in the end
希望你將永遠因我而在
There are moments when I don't know if it's real
有時我不知道它是否真實
Or if anybody feels the way I feel
如果有人與我心有靈犀
I need inspiration
我需要一個妙計
Not just another negotiation
而非又一次的妥協
All I want to do is find a way back into love
我只想要重新找回被愛的感覺
I can't make it through without a way back into love
沒有重新找回愛日子將無法繼續
And if I open my heart to you
如果能再度開啟我的心
I'm hoping you'll show me what to do
希望你將會告訴我該怎麼做
And if you help me to start again
若我能再次敞開心房
You know that I'll be there for you in the end
希望你將永遠因我而在
{###_happyandhope/3/1580057892.mp3_###}
arrow
arrow
    全站熱搜

    nina 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()